Wednesday, June 13, 2012

My 2012 Trip : Disneyland Paris

Okay.. I know..
Cerita ini sudah basi tapi I owe some people to share my stories..
Okay, actually dah tak berapa nak ingat sangat..cerita dah basi..
I've been so busy lately and my mind has been occupied 110% with work plus imbalance hormone *tetiba*
This trip was planned 6 months before..
I love travelling so much..I think I'd inherit this passion from my parents, my mother especially.
Okay, back to my story..
Sebenarnya Disneyland Paris ni langsung tiada dalam agenda..
Ni semua plan my Brother, Azmil yang dok kat Dublin tu.
Frankly, me and husband is not a-rider-lover-type, so all the rollercoasters bagai tu, we don't fancy them.hate them precisely.
It's not that I takut ke gayat ke, cuma tiap kali naik tu I stress tak ingatnya, mayb takut hingga stress.
Memandangkan Azmil insisted so much then we booked our stay for 4 days 3 nights at Hotel Santa Fe.
I've got tips for you people yang nak dapat harga masuk Disneyland dengan lebih murah.
I baru perasan yang kalau kita book as foreigners cthnya dari Malaysia, Indonesia or etc harga adalah way different from the local atau europeans.
Kitorang baru notice bila tetiba my brother cakap harga kitorang macam mahal padahal we did the same booking cuma address kitorang je lain.He is from Dublin and me from Malaysia.
Hmm...tak boleh jadi ini lalu aku yang rajin ni terus google and meng'google'
and tara!I found this blog (refer sini ye kenkawan) which helped me a lot!
thank you so much, miss zura yang comel lote..she's being so nice and kind.
Ada few things yang I confused and i personally emailed her and she replied!
It helped me a lot and I got way cheaper rate.Yey!!


Day 1


Date : 25.3.2012
Time : 12.40am
Flight : Malaysia Airlines  (baiklah, flight agak buruk tapi servis tiptop,time ni hadiff belum cukup 2 tahun and tak dapat seat but stewardess sangat baik..slalu entertain hadiff and dapat banyak sangat makanan. perfecto untuk orang yang travelling with small kids)
thank you, MAS. 


thank you darling for being so well-behaved for 14 hours flight 

sambil tunggu bag sampai kat CGD : hadiff and mini eiffel tower



Hadiff kesilauan. Kitorang di perkarangan hotel..nampak macam panas tapi sijuk gilakk..

From Santa Fe to Disneyland-shuttle bus disediakan. sangatla tip top servisnya.paling lama tunggu 10 minit

In front of Disney Village

Our first ride


aummm..telan hadifff



calm down, honey..rex is a friend (foto ini diambik sewaktu hadiff tak perasan kewujudan dinosor kat blakang nun)


end of day 1

notakaki : banyak sangat pic sampai tak tau nak upload yg mana..























2 comments:

  1. Okay okay. Janji update! heeee

    ReplyDelete
  2. Hepi u da update sis!!tertunggu2 tau dear..wat la teavelog plz..nk tau jgk..fiza da lm berangan nk pegi oversea tp blm ade rezki lg..hihihi...next entry plz dearest sis!!! *leh cite tak tiket booking..mkn..place..etc.. Tq dear :)

    ReplyDelete