Wednesday, July 4, 2012

My 2012 Trip : Au Revoir Paris..


Day 6

Date 1.4.2012

Location : Paris, France

Today is our final day in Paris. My brother and sister decided to stay for another day.
Nak shopping kaan.. Korang perasan tak aku pergi sini langsung tak shopping mopping kan?
Namanya budget kan..tapi apepon sempat gak aku kirim Longchamp kat kakak ipar aku untuk kenang-kenangan. Dah sampai sini rugi pulak tak beli Long champ tu..tapi of course la aku belikan untuk mak dan mak mertua aku..nanti dia dah pueh pakai dia wariskan la kat aku pulak..buruk sikukah??hehehe


Ini hotel yang kitorang duduk..akan ada entry khas untuk penginapan di semua tempat kitorang duduk.Lihat muka Hadiff..kau kenapa, nak?
Kitorang menaiki metro untuk ke destinasi seterusnya iaitu Hard Rock Paris, tempat wajib kalau kitorang jenjalan over the sea..hehe




Papa take care of Hadiff sementara mama pilih baju, lepas tu take turn pulak



Okay, Mama dah 'mabuk' pilih baju..anak-anak ambik keputusan lepak di tangga








Oh, bilakah kita akan ketemu lagi??

Lepas menghabiskan duit di Hard Rock baru terasa kelaparan, hehe..singgah sebentar di cafe untuk pekene croissant..nyam, nyam..alaaa..croissont yang my Other Half kata same je macam roti canai          (-_____-!).. MANA ADE SAMEEEEEE!!!!!


Ini antara kedai makan termurah yang kitorang masuk..tu yang rembat tak hengatnya..tart coklat tu memang menjilat jari


Satu lagi yang aku pelajari..kalau order coffee kat sana bukan kopi o ye tuan-tuan puan-puan, itu maksudnya espresso yang mega pahit tu,untuk orang yang tekak manja macam aku ni kena order americano..ooooo....

Selepas abes breakfast, kitorang terpaksa berpecah. We have to go back to our hotel and picked up our luggage and straight away to Gard Du Nord. My brother and family stayed. and shopped

Hadiff yang tidak dapat berkompromi..time ni mulut dia ulcer so dia hanya nak susu mama sahaja..


Tadaaa dah sampai Gard Du Nord.



Classic bukan?



Lupa nak snap gambar kat tempat menunggu.Barang sangat banyak dan Hadiff pun cranky time ni sebab mama tak kasi tidur..hehe


Au Revoir France...Papa's dream is coming true ;))


The coach



The ticket


The view


and the view



the seat


and finally, safely arrived







Hello London 2012























No comments:

Post a Comment