Monday, February 7, 2011

Misi Menghantar Maria

Hope it's not too late..
Wishing Happy Lunar Chinese New Year to all my Chinese fellows..
Hope we have amazing Rabbit year..hehe..Rabbit pon Rabbit laa...

My holiday is terrific and mabeles..hihi
Over jugak sebab i've taken leave 2 days extra than other people..
rasenye member-member Cina aku pon tak kalut amik cuti banyak macam aku..hehe
takper..kite kan satu Malaysia..
Orang lain merayakan kite pon tumpang la meraikan..ye tak?

My long,beautiful week started on 26th January where I had to take my day off b'cos my maid,Kak Maria had to attend her nephew's wedding at Klang..
Memula tu terase amatla berat sebab 2 hari cuti tu..sayang woo.
Mikirkan kesian pulak tengok dia and dia pon tak penah amik cuti so I pon paksa-rela amik cuti..sob..sob..

We slept at Denai Alam the nite before,mikirkan esok dekat sket nak gi Klang..
On the day, Papa offered himself to drive us to Klang..
Hmm,confuse + bimbang
confuse sebab selalu dia suh aku drive n bimbang sebab if we lost..papa will lose his patience easily too..aiyarrk!
But, he insisted..hmm..

Papa : xpela papa drive..
Me : okay,but promise me jangan stress..okay?dun temper2 okay..kalo papa raise ur voice,the steereng is mine..got it?
Papa : holaah..holahh (it means..yelah yelah..)

Guess wut..we really lost our way to Totok's place (Maria's nephew)
Even pakai GPS
Huhh..yang mengherankan ialah Papa ku langsung tidak bersuara..
Cuma skali skala tu kene jugakla "stupid GPS" hehee..
kene sbijik kau wahai GPS

Last-last,setelah penat pusing tempat sama kitorang suh si TOtok tu yang cari kitorang
Dalam seploh menet tu bermula la episod jejak kasih antara maria & Totok..
Phewww,lega dapat setelkan misi menghantar Maria..
Penuh dengan stress,lawak jenaka (klakar seram gitu), tapi emosi

Happy tengok Maria reunite with her family..she must misses her family..
Happy dapat tolong wat Totok happy jugak..
Hmm..perjalanan balik kitorang singgah Alamanda for lunch n shopping serba sket
eh,kalo shopping ngan hajah esah itu adakah serba sedikit?pikirkanlaah..

then we stopped at Abang's house..nak tengok Faliq, my lil champ
I miss him so much..
after 2 hours playing him then we took off to Denai Alam..
There goes my mission..and my cuti too..huuuu *tears

Sila layan aksi hebat dari dua insan yang amat ku sayang.

Hi,I'm Faliq

and me,Hadiff

Faliq : Wut is wrong with u,Hadiff?It's supposed to be my territory

Hadiff : I will follow uuuuu....Folo u wherever u may go..

Faliq : I said, stop following me,man!

Hadiff : Are u taking revenge on me?

Hadiff : Get ur hand off me!

Hadiff : I mean it,man
Faliq : Chill la,bro..

Faliq & Hadiff : let's be friend,okay

Hadiff : He's my best buddy..I miss my Abang Affan

Aku : Haaa,korek ape lagi tu!

Hadiff & Faliq wat aksi dunno n tak bersalah

Mama loves u,Hadiff n Mak Chaq heart u so much,Faliq
*Tata*

*nota kaki : tak sanggup nak upload gambar kitorg tengah stress dalam kereta tuh..huh!

4 comments:

  1. Bestnya dialog !!
    Leh jdk penulis skrip la.. =p

    ReplyDelete
  2. hadif..bam..bam...geram..lama x jumpe...

    ReplyDelete
  3. @dayah : tulah..ingat nak tukar profession ar..
    @wanie: bila nk mai umah..dtg kl nanti ajak paam singgah umah,k?n sila bawak mr raeys..hehe

    ReplyDelete