Thursday, January 6, 2011

Lancarkan perang terhadap nyamuk!

Date   : 4.1.2011
Venue : our bedroom
Time   : 4.12 am

Hadiff merengek..ish..macam biasela kadang-kadang memang habit die
Offer nek ai (nek ai tu panggilan rasmi terhadap direct feeding) pon kene rijek
Tapi still merengek..
Hmm,aku dah bangun terus..pujuk die tido ngan dukung..
Hadiff tolak badan aku, dia nak baring jugak..
tapi kalo baring asyik berguling-guling
adeh..kompem ngan aku pon x ble tido..
Hadif nak start nanges..aku pujuk lagi..
Aku kejut die kot-kot nak ajak main..
tak nak jugak!!
Hm..susu tak nak,dukung tak nak,main tak nak..
Okayy,aku angkut dia gi bilik kak maria..
Nahh,tido buai..esok mama work..
Aku tunggu kejap kat luar kot-kot dia cari aku..
Okay,senyap,just bunyi ngok ngek buai tu je..
adela die merengek kejap-kejap..
Aku tertido atas sofa..
Bangun tido,liat as usual n off to work
Bila aku balik office semalam
Taraaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!Pipi Hadiff bengkak and merah!
Huu,macam nak nanges je..biasela..aku kan emo lebeh kalo bab anak nih
Menurut kak maria pas aku gi kije laaagi bengkak tapi dia tak nak nyusahkan aku since mak ada kat pv8
pas taruk krim ape tah yang aku beli agak mahal bagi aku tuh dah surut sket bengkak nya..
Rupanya Hadiff kena gigit nyamuk!
Huuu..poor Hadiff..
I'm sorry,baby..Mama tak perasan pon Hadiff kena gigit nyamuk
Sudahnya semalam aku tutup satu rumah,keluarkan Hadiff (suh Maria bawak gi jenjalan)
Spray satu rumah ngan Ridsect (kasi promo sket) and aku tunggu
Kelihatan seekor nyamuk yang sangat gemuk tengah lalok di atas lantai
aku lenyek sekuat hati..amiik kaaauuuu..gigit pipi anak aku lagi..
memang betol2 balas dendam la..jangan kasik can..nanti dia gigit anak orang lain pulak..
huhh..
dengan ini saya mengumumkan akan melancarkan perang secara habis-habisan dengan nyamuk..
siap kauuu...siapp kaauuuu..

Go to fullsize image

*nota kaki : lupa nak snap pics Hadiff ngan pipinya yang bengkak iteww..huu,sedey betol..=(

2 comments:

  1. sure cute hadiff kene gigit !
    ngee ~~

    ReplyDelete
  2. cian faris pn kne gigit nyamuk..abah die da belikan ridsect yg psg kt plug tu ..umi plak alwez letak klambu tp kdg2 kne nyamuk jgk!! ee mmg perang kt nyamuk nih!!

    ReplyDelete