Friday, November 12, 2010

Singapore oh Singapore..

Akhirnya pada 4hb November aritu, impian aku untuk ke Singapore with Hadiff dapat direalisasikan..
Thanks to Abang n Kak Tim..
Tapi dugaan untuk sampai ke Singapore tu boley tahan jugakla banyak..
Ianya bermula dengan hari itu aku tetap gi opis sebab kebetolan  ada important meeting tp of course la aku x masuk la kan..
Dengan happy nye aku mintak excuse nak balik awal al maklumla x pack ape lagi..
Tup-tup da sampai umah baru pasan i had left my purse kat office..
Dengan gelabahnya aku drive balik n i can manage to reach office within 20 minutes (ampuun,pak polis!)
Sampai umah i start packing,mandi,bla bla..n supposed my cab akan sampai by 3.30pm
Tapi memandangkan aku sangat excited siap turun 10 minutes earlier..
Tetibe aku rase sumthing tak kene and when I called the driver,die still kat Putrajaya..
OMG!!
I called public cab n within 10 minutes i dah dapat replacement..
Tulah yang aku nak hangen sngat nih..kata janji Melayu karang..marah pulakk..
Dah janji nak hantar aku xpayahla ko amik passenger lain...xpun call la dulu ke apeke..
okeh..cukup..ingat pasal tu ble wat aku ilang mood je la..
Teksi yang kitorang naik ni pulak bole tahan laju sangat pulak
Sampai nak terkeluar isi perut aku sebab asyik terhayun sana sini..
naseb aku jamah roti canai je tadi..kalo nasik beriani agak2 dah selamat dah..
setelah perjalanan yang ala2 BAck to the future tuh akhirnya kitorang selamat sampai di airport..
pas check in,kitorang just lepak surau kat LCCT memandangkan ncik Hadiff kita meronta-ronta nak merangkak kat airport tuh..
Abang pon satu hal..dahla lambat..bley wat aku stress je la..
Penerbangan sejam utk sampai ke Singapore pon agak mencabar buat aku memandangkan ncik Hadiff buat aksi Tarzan dengan menjerit sekuat2 hati..
Dah tak tau nak letak muke mane dah rasenye..
Naseb la ade nurse yg baik ati tolong layankan ncik Hadiff kite nih..
Sampai sane aku rase mcm lega sangat bila nampak suami ku itu..
Aku tau yang ade seseotrang bole tolong handlekan ncik Hadiff nih.
Penangan mendukung budak seberat sekampit beras siam itu maka terjadilah adegan menangis di pukul 3 pagi sebab sakit urat..
Thanx to ncik hubby sebab tolong urutkan saya di pagi hari yer..:)



2 comments: